میزان بارگیری در راه آهن اراک در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت و از ۶٩۶ هزار و ۶۴۶ تن به  ٧٧٧هزار و ۶٩٢ تن رسید.

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن اراک،  مازوت، گاز مایع و مواد شیمیایی از مهمترین کالاهایی بود که امسال از طریق راه آهن این ناحیه به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجائی، ماهشهر، نکا و کشورهای آسیای میانه و ترکیه حمل شد.
در ادامه این گزارش آمده است: بار تخلیه شده در راه آهن اراک نیز در این مدت ٢١٣ هزار و ۶٨٠ تن و بار وارده سه میلیون و ٨٢۵ هزار و ۴۴٩ تن بوده  که نسبت به مدت مشابه قبل به ترتیب ٩٧و پنج درصد افزایش یافته ‌است.

 میزان بار مرز به مرز در این مدت سه میلیون و ۶١١ هزار و ٧۶٩ تن بود که حجم این محموله‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته‌است.

 تن کیلومتر مبداء و مقصد و تن کیلومتر مرز به مرز  اداره کل راه‌آهن اراک در ۹ ماه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٣و ٢٠ درصد رشد داشته‌است.

حوزه راه آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

منبع: پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *