مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: طی ۹ ماهه گذشته، پویایی و رونق اقتصادی موجب رشد ۲۰ درصدی تن کیلومتر بار خالص و ۲۱ درصدی تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده ریلی از این منطقه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خدایی از رشد ۲۰ درصدی حمل کالا از راه‌آهن استان زنجان خبر داد و گفت: طی ۹ ماه گذشته، پویایی و رونق اقتصادی موجب رشد ۲۰ درصدی تن کیلومتر بار خالص و ۲۱ درصدی تن کیلومتر بار ناخالص حمل شده ریلی از این منطقه شد.

وی افزود: ۲۶۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۵۸ تن کیلومتر بار ناخالص در ۹ ماهه امسال از طریق راه آهن منطقه شمال غرب جابه‌جا شده است.

مدیرکل راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور همچنین میزان بار ناخالص حمل شده در این مدت را ۵۳۷ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۵۲۵ تن بیان کرد و گفت: در مدت مشابه سال قبل ۲۳۳ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۹۵ تن بار خالص از این منطقه ریلی حمل شده بود.  

به گفته خدایی، بار ناخالص حمل شده نیز از این طریق طی سال گذشته ۴۴۵ میلیون و چهار هزار و ۱۴۰ تن بود.                                                 

 وی در این گفتگو با ایرنا خاطرنشان کرد: بارهای حمل شده از راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور کود، خاک روی، خاک مس و ریل بوده است.

راه آهن منطقه شمال غرب کشور در بخش مسافر مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می دهد. این اداره کل ۶۰۱ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *