سعید رسولی

مدیرعامل راه‌آهن گفت: برای نخستین بار کریدور ریلی مشترک میان ایران و چهار کشور منطقه، حمل بارهای کانتینری چین به اروپا را انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «سعید رسولی» در سفر به آنکارا با اعلام خبر راه‌اندازی این کریدور ریلی، گفت: در نشست اخیر روسای راه‌ آهن‌های ایران، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه سند ایجاد این کریدور ریلی به امضا رسید و شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که از طریق این کریدور بارهای کانتینری از چین به ترکیه و از آنجا به اروپا حمل شود.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق مهم، فصل جدیدی در مناسبات حمل و نقلی در این مسیر و میان کشورهای یاد شده است، افزود: این امر موجب توسعه همکاری‌ها و رونق اقتصادی در کشورهای مسیر خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن گفت: بر اساس توافق انجام شده میان کشورهای مذکور، همه آنها حمل بار را با نرخ یکسان در این مسیر انجام می دهند. 

وی با اشاره به ابراز خرسندی همه حاضران دراین نشست نسبت به این توافق خاطرنشان کرد: قیمت مناسب و یکسان حمل بار در این مسیر می‌تواند رقابت خوبی را با کریدورهای رقیب در منطقه ایجاد کند.

رسولی با اشاره به فرصت‌های ارزشمندی که طی چند ماه گذشته در حوزه ریلی کشور به وجود آمده است، تاکید کرد: باید با جدیت، همدلی، همت بلند و همکاری‌های گسترده در خانواده بزرگ راه‌آهن از این فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *