مدیرعامل شرکت سمندریل از موفقیت آمیز بودن حمل ریلی  آزمایشی خودروهای اس یوی وی از ایستگاه ابومسلم خراسان شمالی به سایت ایران خودرو خبر داد.

سمندریل- صبح امروز 24 مهرماه برای نخستین بار حمل ریلی خودروهای شاسی بلند ایران خودرو خراسان توسط شرکت سمندریل با موفقیت انجام گرفت و این خودروها تحویل سایت گروه صنعتی ایران خودرو داده شد.

خودروهای شاسی بلند یا همان اس یو وی ها از جمله خودروهای پرطرفدار در بین خانواده های ایرانی است و از این رو تولید کنندگان خودرو برای پاسخگویی به این نیاز مشتریان سرمایه گذاری های زیادی را بر روی تولید این گونه خودروها معطوف کرده اند. ایران خودور خراسان از گذشته مسئولیت تولید خودروهای اس یو وی را بر عهده داشته و با نوآوری های مختلف توانسته است به این بازار ورود کند.

شرکت سمندریل که در زمینه مالکیت واگن های حمل خودرو در کشور رتبه یک را داراست، برای نخستین بار توانسته است حمل ریلی این خودروها را در سبد حمل ونقل قرار داده و چالش ها و مشکلات آن را پشت سر قرار دهد.

امیررضا طاهریان در حاشیه تحویل دهی 3 دستگاه “هایما “به گروه صنعتی ایران خودرو که توسط ناوگان ریلی سمندریل انجام شد، گفت: امروز پروژه ای که ما سال ها با تلاش بسیار در صدد تحقق آن بودیم، به ثمر نشست.

او تصریح کرد: واگن های حمل خودرو از روز نخست مسقف نبودند و بنا به شرایط  ریلی کشور و برخورد فرهنگی ما با صنایع ریلی، مجبور شدیم که واگن های حمل خودرو را کاوردار کنیم، طبیعی است که این کاورها محدودیت هایی ایجاد می کند و چون خودروهای اس یو وی دارای ارتفاعی بیشتر از خودروهای سدان هستند  نمی توانستیم آنها را  با واگن های پیشین و از طریق راه آهن سراسری به نقاط مختلف کشور حمل کنیم.

او بیان کرد: در هماهنگی و توافق با راه آهن جمهور اسلامی ایران سقف یکی از واگن ها برداشته، مستحکم سازی بدنه و تغییرات مورد نیاز اعمال گردید و توانستیم یک حمل آزمایشی از تمامی محصولات هایما ایران خودرو یعنی “اس 7 پلاس”،”اس5″، هایما 7 ایکس انجام دهیم؛ که امروز محموله این واگن ها بسلامت به تهران رسید.

مدیرعامل شرکت سمندریل توضیح داد: این موفقیت بدان معنی است که ما برای نخستین بار با استفاده از واگن های خودروبر توانستیم سد حمل خودرو های اس یو وی را با این واگن ها بشکنیم و این مشکل را مرتفع نماییم.

طاهریان اظهار امیدواری کرد: در آینده با تغیرات عمده ای  که بر روی این ناوگان ریلی انجام می دهیم، بتوانیم برای گروه صنعتی ایران خودرو و سایر مشتریان دیگر از جمله کرمان خودرو، مدیران خودرو و … خودرو های خاص و ویژه را حمل کنیم؛ به دیگر سخن می توان گفت: در یک بازه سه تا چهار ماهه شرکت سمندریل آمادگی آن را خواهد داشت که به هر دو روش جاده ای و ریلی این گونه خودروها را حمل کند و در اقصی نقاط کشور و حتی در بازارهای خارج از کشور تحویل کارفرمایان دهد.

او به سابقه حمل خودروهای صادراتی از تهران تا مرسین ترکیه اشاره کرد و آن را جز توانمندی های سمند ریل در بخش های فرا مرزی معرفی نمود.

طاهریان با اظهار خوشحالی از اضافه شدن حمل ریلی خودروهای اس یو وی به سبد خدمات سمندریل تأکید کرد: پیش از این حمل خودروهای اس یو وی صرفاً به روش جاده ای که سمندریل نیز در آن چابک عمل کرده میسر بود اما مزیت حمل ریلی این خودروها برای خودروسازان، در کاهش زمان و هزینه حمل خواهد بود.

او اضافه کرد: حمل ریلی در شش ماهه دوم سال و در زمان هایی که جاده های کشور درگیر نزولات جوی هستند بسیار کاربردی و مؤثر می باشد همچنین کاهش نرخ کرایه حمل ریلی محصولات در قیاس با حمل جاده ای می تواند ارزش افزوده بیشتری را در جهت کاهش بهای تمام شده تولید برای تولید کنندگان در بر داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *