تفاهم اولیه حمل محصولات فولاد شاهرود از طریق خطوط ریلی شمال شرق(۱) نهایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق (۱)، فرشاد زاد خور گفت: بر اساس مذاکره انجام شده با مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود و به‌منظور تحقق سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در خصوص توسعه جذب بار و اولویت حمل محصولات توسط بخش ریلی و همچنین تلاش برای کاهش سوانح جاده‌ای با انتقال بار از جاده به ریل و افزایش سهم حمل و نقل ریلی نسبت به جاده، تعاملات لازم جهت حمل مواد خام و محصولات شرکت فولاد شاهرود نهایی شد.

وی افزود: بنا شد با حمل بار و بارگیری ۷۰ هزار تن ورودی مواد اولیه و ۱۰۰ هزار تن مواد صادراتی از سکوی بار ایستگاه کلاتخوان گام نخست برداشته شود.

 زاد خور افزود: در گام دوم این تفاهمنامه  نیزکار احداث خط فرعی به کارخانه فولاد شاهرود  به طول ۷ کیلومتر از ایستگاه کلاتخوان در دستور کار قرار می گیرد که با احداث  این خط فرعی در تعامل با شرکت یاد شده ، سالیانه بیش از ۷۰هزارتن مواد اولیه و۱۰۰ هزار تن محصولات تولیدی این کارخانه مستقیما و از مبدا خطوط بارگیری احداثی توسط خطوط ریلی به کشورهای آسیای میانه و مقاصد داخلی حمل خواهد شد.

گفتنی است: شرکت فولاد شاهرود تولیدکننده میلگرد آج دار به روش نورد گرم است و در ۷ کیلومتری ایستگاه راه آهن کلاتخوان در شهرستان شاهرود تاسیس شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *