تفاهم‌نامه كميسيون مشترك حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي في‌مابين وزارت راه و شهرسازي جمهوري اسلامي ايران و وزارت نقل جمهوري عراق در محل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي امضا شد .

رضا نفيسي مديركل دفتر ترانزيت و حملو نقل بين‌المللي اين سازمان كه امضاء كننده طرف ايراني اين تفاهم‌نامه نيز مي‌باشد،اظهار داشت :

اين نشست با هدف توسعه روابط حمل ونقلي جاده‌اي و تسهيل گردشگري في‌مابين دو كشور برگزار شد و پس از مذاكره و گفت‌وگوهاي كارشناسي، با امضاي مقامات حمل و نقلي دو كشور طرفين به توافقاتي دست يافتند .

نفيسي با بيان اين كه طرفين اطلاعات تردد ناوگان يكديگر به قلمرو دو كشور را مبادله و از روند رو به رشد آن ابرازخرسندي نمودند، افزود :

به منظور تحكيم روابط‌ حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي، طرفين بر اجراي مفاد مندرج در يادداشت تفاهم‌ امضاء شده بين وزراي ذي‌ربطد و كشور در تاريخ 27 بهمن سال 93 تأكيد كردند .

وي افزود: طرفين توافق كردند تمام مبالغ و هزينه‌هاي دريافتي در پايانه‌هاي مرزي را به يكديگر اعلام و هرگونه تغييردر آن به اطلاع طرف مقابل رسانده شود .

نفيسي به ساير مفاد تفاهم‌نامه اشاره كرد و افزود :

تسهيل صدور رواديد چند بار ورود براي رانندگان دو طرف، حل مشكل بيمه رانندگان ناوگان حمل و نقل بين‌المللي درگير سوانح رانندگي، اصلاح و بهسازي پايانه‌هاي مرزي، توسعه و احداث راه‌هاي دسترسي مناسب به پايانه‌هاي مرزي، فعال‌سازي حمل و نقل كالا و مسافر در تمام پايانه‌هاي مرزي دوكشور و تسهيل و برقراري نظم در جابه‌جايي كالا و مسافر در قلمرو دو كشور از جمله بندهاي اصلي اين تفاهم‌نامه بوده و از طريق مراجع ذي‌ربط دو كشور قابل پيگيري است .

مديركل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين‌المللي اظهار داشت :

در اين تفاهم‌نامه مقرر شد روند تأييد قرارداد شركت‌هاي حمل و نقل بين‌‌المللي مسافري ايراني براي حمل و نقلي مسافران بين دو كشور، از سوي يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نقل عراق انجام شود .

نفيسي خاطرنشان كرد :

طرفين بر رعايت مقررات لازم‌الاجراي ابعاد و اوزان وسايل‌نقليه متردد در قلمرو دو كشور توافق كردند و براي انجام برنامه‌ريزي لازم در امور حمل و نقل بين‌المللي كالا و مسافر مقرر شد طرفين هرگونه تغيير در ساعات كاري پايانه‌هاي مرزي دو كشور را از قبل به طور رسمي به طرف مقابل اعلام نمايند . 

منبع: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *