مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا از طریق بندر شهیدرجایی جابه‌جا شد که نسبت به سال گذشته از رشد ۴ درصدی برخوردار بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور با تاکید بر اجرای برنامه‌های تعریف شده مبنی بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری در سال جاری، اظهار کرد: علاوه بر این نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی مجتمع بندری شهیدرجایی از ۲۰ به ۸۰ درصد به منظور افزایش ظرفیت اسمی این بندر در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی برخوردار است.

وی به قراردادهای منعقد شده در شش ماهه نخست سال جاری اشاره و بیان کرد: راه اندازی مجتمع گردشگری دریایی، احداث مخازن نگهداری فراورده های نفتی، احداث پایانه صادرات و ترانزیت، احداث واحد فنی خدمات کشتی و احداث ترمینال مکانیزه مواد معدنی از جمله قراردادهای منعقد شده در مدت مذکور است.

عفیفی پور افزود: همچنین باید خاطرنشان کرد که ۳۲ میلیون تن عملیات غیرنفتی، ۱۶ میلیون و ۸۷۰ هزارتن عملیات نفتی، ۷۴۵ هزار TEU عملیات کانتینری و ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر از طریق بندر شهیدرجایی در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی در خصوص طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی نیز، خاطرنشان کرد: طرح توسعه‌ای اراضی ۲۷۰۰ هکتاری، احداث سه پست اسکله مواد نفتی، فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و تجهیز ترمینال‌های کانتینری از جمله طرح های توسعه ای بندر شهیدرجایی در سال ۹۸ است.

منبع: پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *