مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ۳۱ کشور برای جشن « روز چابهار» با عنوان همایش بین‌المللی توسعه بندر چابهار در هفتم اسفندماه سال جاری برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ دعوت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۱ کشور برای جشن «روز چابهار» دعوت شده‌اند که شامل هندوستان، افغانستان، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان، عمان، قطر، عراق، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، استرالیا، آلمان، هلند، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، پرتغال، ترکیه، آفریقای جنوبی، الجزایر، تونس و کنیا هستند.

وی از جمله اهداف برگزاری این همایش را افزایش ترافیک کالا، ایجاد ترافیک مسافری دریایی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در زمینه های دریایی و بندری و زیرساخت‌های پس‌کرانه‌ای، ایجاد همکاری‌های دریایی مشترک بین کشورهای منطقه دریای عمان و اقیانوس هند و نیز پذیرش و جذب اعضای جدید به توافقنامه چابهار عنوان کرد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان بیان کرد: روز چابهار بر اساس اهداف و انتظارات تبیین شده و معرفی ظرفیت های زیرساختی، تجهیزاتی و توانمندی های عملیاتی بندر چابهار برای افزایش موفقیت‌های این بندر اقیانوسی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ارائه سخنرانی، معرفی توانمندی‌های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندر چابهار بصورت پاورپوینت، فیلم و عکس، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان مدعوین و مدیران مربوطه و برگزاری جلسات رو در رو میان تجار، صاحبان کالا، شرکت های کشتیرانی ، انجمن های صنفی و در نهایت تور بازدید از زیرساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی بندر شهیدبهشتی از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای همایش بین‌المللی روز توسعه چابهار است.

آقایی افزود: این همایش به منظور معرفی توانمندی‌های بندر چابهار و به عنوان پیوند دهنده کشورهای منطقه با حضور تمامی ذی نفعان و فعالان اقتصادی برگزار می شود تا فرآیند جذب سرمایه‌گذاران در بنادر کشور و پس‌کرانه‌های بندری را تسهیل کنند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *