مراسم

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان و عضو هیأت عامل و معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی کشور افغانستان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان و عضو هیأت عامل و معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تفاهمنامه همکاری بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی کشور افغانستان به امضا رسید.

این تفاهمنامه در راستای گسترش همکاری‌های ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افغانستان و موافقت‌نامه چابهار در این بندر و همچنین استفاده هرچه بیشتر تجار افغان از ظرفیت‌های بندر منعقد شد.

بهروز آقایی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به‌منظور حسن هم‌جواری دو کشور ایران و افغانستان و توسعه ترانزیتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشور همسایه درزمینهٔ حمل‌ونقل، جذب سرمایه‌گذار، فعالیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و همچنین ایجاد ترافیک بار به امضا رسید.

عضو هیأت عامل و معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با این تفاهم‌نامه که با نماینده تجار افغانستان به امضا رسید دفتری در محوطه بندر در اختیار این نماینده گذاشته خواهد شد که در آن اقدام به بازاریابی کرده و در ادامه بتواند برای گسترش فعالیت‌ها اقدام به جذب سرمایه‌گذار کند. به این نحو و با مجاب کردن تجار افغانستان بار این کشور از طریق چابهار جابه‌جا شود.

وی افزود: با این تفاهم‌نامه یکی از سرشناس‌ترین تجار افغانستان به نمایندگی از دیگر تاجران این کشور مجاب شد که بار خودشان را بازاریابی کرده تا از طریق چابهار جابه‌جا شود. قطعاً از مزایای این بهره‌گیری از پتانسیل‌های بندر چابهار سریع و کم‌هزینه بودن جابه‌جایی بار تجار کشور افغانستان خواهد بود.

بهروز آقایی با تأکید بر اینکه اداره کل بنادر و ‌دریانوردی استان سیستان و بلوچستان جهت همکاری با تجار افغانستان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایجادشده در بندر شهید بهشتی آمادگی کامل را دارد، تصریح کرد: به این طریق بخش خصوصی افغانستان متعهد شد نسبت به ایجاد ترافیک بار، جذب و انتقال کالای ترانزیتی از مسیر بندر چابهار به بازارهای هدف اقدام کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *