معاون تامین سرمایه و اقتصاد راه‌آهن کشور از اجرای طرح تراکت‌بندی در محور ریلی بندرعباس به همت توانمندی‌های داخلی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، نورالله بیرانوند گفت: حدود ۱۲۰ دستگاه لوکوموتیو تحت اقدام برای استفاده در محور ریلی بندرعباس  است.

او تاکید کرد:  به عبارتی بخش کثیری از برنامه‌های توسعه راه‌آهن کشور، باهدف استفاده از ظرفیت بندرعباس انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تامین ناوگان اعم از لوکوموتیو و واگن گفت: طی دو سال گذشته تاکنون، حدود چهار هزار واگن باری به شبکه ریلی کشور وارد شده یا در حال ورود است.

بیرانوند با تاکید بر اینکه انجام  بالغ‌بر ۸۰ درصد ترانزیت کالا به شمال کشور و آسیای میانه از طریق بندرعباس گفت: برای توسعه ظرفیت زیربناها و خطوط، در سال‌های گذشته تراکت‌بندی بندرعباس-سرخس اجرا شد که با اجرای پروژه تراکت‌بندی، ظرفیت شبکه حداقل به دو برابر افزایش خواهد یافت، البته این پروژه اجرا شده و درحال بهره‌برداری است.

او ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح تراکت‌بندی بندرعباس – سرخس ، برقی‌سازی نیز در دستور کار قرار دارد که با فاینانسورهای مربوطه در حال مذاکره هستیم.

معاون راه‌آهن کشور، تراکت‌بندی را مدرن‌سازی شبکه ریلی خواند و تصریح کرد: درحال حاضر بین دو ایستگاه بدون تراکت‌بندی، تنها یک قطار اعزام می‌شود اما با تراکت‌بندی، ایستگاه‌های مجازی ایجاد شده و امکان اعزام چندین قطار پشت سر هم را می‌دهد، به‌عبارت‌دیگر با اجرای طرح تراکت‌بندی، محدودیت‌های فیزیکی ایستگاه‌ها رفع می‌شود.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *