ترانشیپ ۱۸۱ هزار TEU کانیتنر از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طی نه‌ماهه سال جاری، یک‌میلیون و ۴۱۲ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی به‌عنوان پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷ تا ابتدای دی‌ماه جاری، اظهار کرد: در این دوره زمانی، درمجموع یک‌میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۸۷ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از مجموع یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۸۰۵ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۵۷ هزار و ۳۵۴ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: طی نه‌ماهه امسال، ۱۸۱ هزار و ۶۸۳ TEU از طریق بندر شهید رجایی به‌عنوان اصلی‌ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

عفیفی‌پور همچنین از جابجایی بالغ‌بر ۲۷۲ هزار TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و حجمی افزون بر ۲۹۱ هزار TEU کانتینر وارداتی طی نه‌ماهه سال جاری خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *