مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغبر ۴۳ میلیون تن کالا در این بندر طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد .

  اله مراد عفیفی پور با تشریح گزارشی از آخرین وضعیت عملیات جابجایی کالا در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در دوره زمانی هفت ماه نخست سال۹۷، بیش از ۴۳ میلیون و ۸۰۹   هزار و ۱۷۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه وبارگیری شد .

وی افزود: از این رقم، ۲۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۵۰ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۲۹ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد .

به گفته عفیفی پور، از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه جاری،حجم صادرات غیرنفتی به رقم ۱۹ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۸۷ تن رسید و همچنین دو میلیون و   ۸۹۶ هزارو ۸۸۳ تن، ترانزیت شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: سه میلیون و۶۷۵ هزار و ۹۱۹ تن از اینگونه کالاها طی مدت یاد شده، وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد .

وی اضافه کرد: در این دوره زمانی، یک میلیون و۶۲۱ هزار و ۴۴ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۲۲ هزار و ۱۴۳ تن نیزکابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمارعملیات نفتی هفت ماه اخیر که در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه بندری انجام شد، گفت: ۹ میلیون و ۳۸۶ هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی،کابوتاژ و   ۲۶ هزار و ۹۰۱ تن نیز ترانزیت شد .

عفیفی پور حجم صادرات اینگونه کالاها را چهار میلیون و ۷۰۸هزار و ۴۶۳ تن اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۹۹هزار و ۷۹۵ تن فرآورده نفتی نیز وارداین بندر شد که در همسنجی با سال گذشته، کاهش ۵۱ درصدی داشته است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو هزار و ۲۲۹ فروند شناور در اسکله های چهل گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفت که از این تعداد، یکهزار و ۸۸۷ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است .

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ میلیونتن کالا، بزرگترین و مهم ترین بندر ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهایغیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابجایی فرآورده های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد .

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *