وزیر راه و شهرسازی از برقراری خط اعتباری ۳ میلیارد یورویی روسیه برای توسعه حمل و نقل در کریدور جنوب شمال خبر داد و گفت: در سفر به کشور روسیه قصد داریم تا درباره توسعه حمل و نقل ریلی در ایران و توسعه همکاری‌ها در چهارچوب کریدور شمال-جنوب با مقامات روسیه، هند و آذربایجان مذاکره کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمد اسلامی که برای حضور در رویداد هفته حمل و نقل روسیه به این کشور سفر کرده است پیش از سفر به روسیه  گفت: دراین سفر درباره توسعه حمل و نقل ریلی در ایران و توسعه همکاری‌ها در چهارچوب کریدور شمال-جنوب با مقامات روسیه، هند و آذربایجان مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: در این سفر ۲ نشست سه جانبه میان ایران، روسیه و هند و ایران، روسیه و آذربایجان برگزار خواهد شد تا درباره مسائل مربوط به توسعه کریدور شمال – جنوب رایزنی کنیم.

اسلامی به اهمیت کریدور شمال-جنوب که هند را از طریق ایران و آذربایجان به روسیه متصل می‌کند، اشاره کرد و افزود: کریدور شمال-جنوب یک سازوکار و موافقت‌نامه خیلی مهم بین ایران و هند و روسیه است که از بندر چابهار شروع شده و هند را از طریق ایران و آذربایجان به روسیه وصل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به موافقت آذربایجان برای مشارکت در ساخت راه‌آهن رشت-آستارا نقشی مهم در توسعه حمل و نقل و ترانزیت منطقه‌ای دارد و دراین سفر درخصوص این موضوع نیز بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

اسلامی به خط اعتباری ۳ میلیارد یورویی روسیه برای مشارکت در توسعه حمل‌ونقل ریلی ایران اشاره کرد و گفت: جلب مشارکت طرف روس برای سرمایه گذاری در پروژه‌های مهم زیرساخت ریلی کشور و مشارکت در خط آهن رشت- آستارا در دستور کار این سفر است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *