بازرگان، میلک و دوغارون پرترددترین مرزهای جاده‌ای

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا ۶۶ درصد و در جابه‌جایی واردات کالا ۴۸ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز طبق آمار سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، طی ۹ ماهه سال ۹۷، درمجموع یک‌میلیون و ۳۳۶ هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی وارد و ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار تن کالا از مرزهای کشور صادرشده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ میزان واردات از مرزهای جاده‌ای ۱۴‌درصد کاهش و میزان صادرات ۱۱‌درصد افزایش داشته است.

حسین متولی حبیبی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با اعلام این خبر گفته است: از میان مرزهای جاده‌ای کشور، مرز بازرگان با سهم ۵۸ درصدی فعال‌ترین مرز در زمینهٔ واردات کالا به کشور به شمار می‌رود. پس‌از آن مرزهای خسروی و میرجاوه  با ۸درصد و  ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عملکرد مرزهای جاده‌ای در زمینهٔ صادرات کالا از کشور نشان می‌دهد در مدت مذکور مرز بازرگان با ۲۶ درصد در رده نخست و پس‌ از آن مرزهای میلک با ۱۴ درصد و دوغارون با ۱۰ درصد قرار دارند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: سهم کامیون‌های ایرانی در صادرات کالا ۶۶ درصد و در جابه‌جایی واردات کالا ۴۸‌درصد بوده است.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *