مدیر کل راه آهن منطقه یزد در حاشیه بازدید علی زینی وند ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از ایستگاه راه آهن یزد ، از بارگیری ۱۴ میلیون و ۹۵۶ هزار تن محموله بوسیله ناوگان ریلی منطقه طی ۱۰ ماه سال جاری خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بازدید از ایستگاه مسافری راه آهن یزد گفت: ما استانی صنعتی با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تنوع معدنی فراوان هستیم و برای حضور بخش های مختلف صنعتی مذکور در چرخه اقتصاد و تولید کشور تعامل هر چه بیشتر با ناوگان ریلی منطقه ، جهت بهره بردن از تمامی این پتانسیل ، تاثیر بسزایی خواهد داشت.
 مدیر کل راه آهن یزد نیز با تاکید بر همکاری همه جانبه راه آهن با واحد های صنعتی و تولیدی در استان و برنامه های پیش رو، از بارگیری ۱۴ میلیون و ۹۵۶ هزار تن مواد معدنی، کنستانتره ودیگر محموله ها طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری در این اداره کل خبر داد. 
سید مصطفی داودی عنوان کرد: با گذشت ۱۰ ماه از سال جاری، قریب به ۱۹ میلیون و ۸۳ هزارتن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله ها در این اداره کل تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد یافته است.
مدیر کل راه آهن منطقه یزد تصریح کرد، طی مدت مذکور، ۱۴ میلیون و۹۵۶ هزار تن مواد معدنی ،کنستانتره و گندله ازمبادی سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادرملو بوسیله ۱۹۴ هزار و ۱۶۶ واگن به مقاصد فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری شد که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، ۸.۸۴ درصد رشد داشته است. 
داودی خاطر نشان کرد، درحالی که تنها ۲ ماه دیگر تا پایان سال باقی است، تا بحال مقدار ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار تن محموله از قبیل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شده که امید می رود در بهمن و اسفندماه روندرو به رشدی نیزداشته باشد.
وی افزود، اداره کل راه آهن یزد طی مدت مذکور، در تن کیلومتربارخالص حمل شده با مقدار ۶ میلیارد و ۳۶ میلیون ودر تن کیلومتر مبدا مقصد با مقدار ۷ میلیارد و ۹۹۸ میلیون، به ترتیب ۲۳.۰۹ و ۸.۱۴ درصد رشد داشته است.

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *