روزن جلیازکوف

وزیر حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان ضمن اعلام حمایت کشورش از توسعه روابط تجاری با ایران گفت: بلغارستان از ادامه مذاکرات برای راه‌اندازی کریدور خلیج فارس-دریای سیاه استقبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزن جلیازکوف، وزیر حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان در جریان برگزاری نوزدهمین نشست کمیته مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلغارستان، این نشست را نشانه تمایل بنگاه‌های ایرانی و بلغار برای برقراری رابطه دانست و گفت: ما آماده هستیم تا برای کمک به بنگاه‌های دو کشور در درک ظرفیت رشد در مبادلات مشترک، از هر فعالیت تجاری حمایت کنیم.

وی ادامه داد: بلغارستان همواره اهمیت زیادی برای توسعه روابط خود با ایران، یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری و اقتصادی خود در خاورمیانه قائل بوده است. بخش‌هایی که کشور ما امکان همکاری تجاری با ایران را در آن‌ها می‌بیند، شامل صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، خودروسازی و فناوری اطلاعات می‌شود.

جلیازکوف افزود: توسعه ترانزیت و زیرساخت‌های ترانزیت و همچنین ایجاد ارتباط بین مدهای مختلف حمل‌ونقل برای توسعه روابط دو جانبه ما ضروری است. طرف بلغاری از ادامه مذاکرات بر سر توسعه کریدور حمل‌ونقلی در مسیر یونان-بلغارستان-دریای سیاه-آذربایجان-ارمنستان-ایران استقبال می‌کند.

همچنین محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات ایرانی در این نشست گفت: ایران آماده است شرایط بهتری را برای تجارت در حوزه‌های مختلف که به بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور منجر می‌شود، ایجاد کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *