عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آموزش ۲۰ هزار راننده تخصصی حمل مواد سوختی و خطرناک در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی حمل مواد خطرناک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ارتقا ایمنی راه‌ها نیازمند تعامل مشترک با پلیس راه هستیم که نتیجه این تعامل و همکاری منجر به برگزاری دوره آموزشی حمل مواد خطرناک شد.

وی افزود: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مواد خطرناک به ویژه انواع سوخت در جاده‌های کشور حمل می شود.

نماینده تام الاختیار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن حجم مواد خطرناک، طول شبکه و وضعیت راه‌ها، اشتباهات رانندگان حمل مواد خطرناک می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

قربانی با اشاره ۹ گروه مواد خطرناک بیان کرد: متناسب با مخاطرات، ضوابط و استانداردها، مسائل مربوط به نظارت، تخلیه، بارگیری و حمل مواد خطرناک از مواد منفجره تا رادیو اکتیو آموزش داده می‌شود.

عصو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شرکت کنندگان این دوره‌ها را عوامل حمل و نقل، مجموعه افسران و کادر پلیس و ۱۲۰ هزار راننده‌ای نام برد که ۲۰ هزار نفر از آنها به خاطر فعالیت تخصصی در حمل مواد خطرناک در اولویت قرار دارند.

 نماینده تام الاختیار رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: طبق آیین نامه سال ۱۳۸۲ مشخصات و ضوابط خاصی برای ناوگان، رانندگان و شرکت‌ های حمل و نقل مشخص شده است و تلاش ما برای تحقق مفاد آیین نامه مذکور است. اگرچه حمل مواد خطرناک در شرایط حادی قرار ندارد.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *