عابدین هادی نژاد

مدیرکل راه‌آهن تهران از آغاز عملیات اتصال ۴ خطه کردن مسیر تهران  به گرمسار خبر داد و گفت: به این منظور به‌عنوان اولین ایستگاه، ایستگاه بهرام از شبکه ریلی خارج‌شده است که به تبع آن برای مدتی محدود تمامی قطارهای عبوری باری وارد ایستگاه تهران خواهند شد.

عابدین هادی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه طی ده روز گذشته ایستگاه بهرام برای آماده‌سازی اتصال ۴ خطه مسیر ریلی تهران به گرمسار از مدار خارج‌شده است افزود: خاموش کردن این ایستگاه از مسیر به دلیل آن است که باید مسیر برای ۴ خطه کردن هم ازلحاظ خطی و هم ازلحاظ علائمی برای بهره‌برداری آماده کنیم.

وی ادامه داد: درنتیجه خارج‌سازی ایستگاه بهرام از شبکه ایستگاه ورامین تا ری به یک بلاک تبدیل‌شده‌اند و این مسئله باعث شده تا قطارهای این مسیر در ۵ بلاک به سیر بپردازند.

هادی نژاد با اشاره به اینکه اتصال ۴ خطه تهران به گرمسار نیازمند اتصال ۸ ایستگاه بین این دو شهر است افزود: برای این امر دو کار باید در ایستگاه‌های مسیر تهران به گرمسار یکی اتصال به ۴ خطه مسیر و یکی دیگر برقراری سیستم سیگنالی مسیر ۴ خطه است که شامل دو اداره کل خط و سازه‌های فنی برای اتصال خط و اداره کل ارتباط علائم که باید زیرساخت علائمی را برقرار کند.

وی ایستگاه‌های بین مسیر تهران به گرمسار را ایستگاه‌های تهران،ری، بهرام، ورامین،پیشوا، ابر دژ،کویر و گرمسار عنوان کرد و از آغاز عملیات اجرایی برای اولین ایستگاه یعنی بهرام خبر داد.

مدیرکل راه‌آهن تهران با تأکید بر اینکه با خاموش شدن ایستگاه  بهرام قطارهای باری عبوری باید از ایستگاه تهران عبور کنند تصریح کرد: سال‌های متمادی بسیاری است که هیچ قطار باری از ایستگاه تهران عبور نکرده است و تنها ایستگاه تهران کاربری مسافری داشته است بااین‌حال در این مدت بدون هیچ مشکلی در حال سرویس‌دهی به قطارهای باری است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *