معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات انجام گرفته با توجه به شیوع بیماری کرونا از سوی این وزارتخانه نسبت به مردم و کاربران حرفه‌ای حمل‌‌ونقل کشور پرداخت و از مردم درخواست کرد به طور جد از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی که از طریق تماس تلفنی در برنامه تیتر امشب حضور داشت با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این وزارتخانه در راستای تسهیل شرایط حمل‌ونقل برای عموم مردم و دست اندرکاران حوزه حمل‌ونقل در شرایط فعلی اظهار داشت: در اولین اقدام به دستور وزیر راه و شهرسازی، امکان استرداد بلیت قطار و هواپیما بدون اعمال جریمه و خسارت فراهم شد.

وی افزود: در اقدام دیگر با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به‌منظور جلوگیری از اثرات سوء اقتصادی شیوع ویروس کرونا و کاهش زیان‌های دست‌اندرکاران امر ترانزیت کشور که بدلیل انسداد مرزهای بین‌المللی با توقف کامیون‌های حامل کالاهای ترانزیت خارجی مواجه شده اند، حسب وظایف ملی، اجتماعی و حرفه‌ای خود تصمیم گرفت، کلیه کانتینرهای پر و خالی مرتبط را که ضوابط اجرایی آن متعاقباً و رسما به استحضار خواهد رسید از پرداخت هزینه دیر کرد کانتینر معاف شدند.

آدم نژاد در ادامه بیان داشت: همچنین طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل و کارگزاری منقضی در تمامی شقوق تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ تمدید می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: بستر اینترنتی تمدید کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر فراهم شده است و رانندگان عزیز می توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.SMARTCARD.RMTO.IR نسبت به تمدید اعتبار کارت هوشمند اقدام کنند.

وی باتوجه به کاهش شدید سفر‌های داخلی و خارجی، به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در راهبری کمیته حمل‌‌ونقل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به رغم کاهش شدید سفرها به مردم توصیه می‌شود از انجام سفرهای غیرضروری به طور جد پرهیز کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *