گزارش جلسه هم‌اندیشی برای تشکیل کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی انجمن

جلسه‌ی بررسی مشکلات حمل‌ونقل بین‌المللی و هم اندیشی برای تشکیل کارگروه مربوطه روز یک‌شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ در محل انجمن و باحضور برخی از نمایندگان محترم شرکت‌های باری و فورواردری فعال در زمینه حمل‌ونقل بین المللی برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه پس‌از ارائه‌ی گزارشی باموضوع اهم مشکلات و چالش‌های حمل‌ونقل بین المللی بار توسط کارشناس انجمن، در‌ مورد مسائل پیرامون این موضوع بحث و گفت‌و‌گو صورت گرفت و نمایندگان محترم شرکت‌ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موانع چالش برانگیز فعالیت خارجی، اهمیت تشکیل این کارگروه و همچنین وظایف اصلی آن بیان کردند.

از جمله مهمترین موضوعاتی که به آنها پرداخته شد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  در راستای مرتفع نمودن مسائل و مشکلات درصورتی که اقدامات در مقیاس شرکت پیگیری و رفع شود در بهترین حالت، مشکل به‌صورت مقطعی و صرفا برای یک شرکت حل می‌گردد ولیکن با تشکیل این کارگروه می‌توان با بهره‌گیری از خرد جمعی با همکاری شرکت راه‌آهن و همچنین استفاده از قدرت یکصدایی صنف در راستای احقاق حقوق جمعی اقدام نمود.
  • بخش دولتی و حاکمیتی می‌بایست با تغییر رویکرد خود، بخش خصوصی را به عنوان شریک تجاری خود درنظر گرفته و با تنظیم روابط دیپلماتیک و رایزنی بازرگانی با کشورهای همسایه در جهت حمایت از بخش خصوصی و ملی و عدم اعمال فشار مالی با وضع تعرفه‌های سنگین (که موجب از بین بردن قدرت رقابت با جاده و کاهش گرایش صاحبان کالا و بار می‌شود)؛ گام بردارد.
  • نهایتا با علم به اهمیت حمایت صنف و با عنایت به جایگاه مهم انجمن‌های کشور‌های مختلف در سطح بین‌المللی و برخی انجمن‌های داخلی حوزه حمل و نقل در امر اثبات و تقویت اصناف در موارد مشابه، لازم است که جهت حصول اهداف راهبردی و حل مشکلات در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی، کارگروه حمل‌ونقل بین‌المللی تشکیل یافته و باهم‌افزایی‌های ایجاد شده، در راستای توسعه‌ی حمل‌ونقل برون مرزی قدم برداشت.