روسیه و هند را به سی-پک دعوت کرد

وزیر راه آهن پاکستان از روسیه و هند برای پیوستن به کریدور اقتصادی مشترک پاکستان و چین موسوم به (سی -پک) دعوت کرد.

به گزراش روز جمعه ایرنا، «شیخ رشید احمد» در سمیناری در شهر اسلام آباد گفت: روسیه و هند به عنوان کشورهای مهم منطقه می توانند از بندر گوادر به بهترین نحو استفاده کنند و پاکستان نیز برای توسعه اقتصاد خود، آماده همکاری با ملت های دیگر است.
وی مدعی شد: دولت پاکستان در حال حاضر در زمینه تقویت سیستم تجاری و حمل و نقل کشور فعالیت های مهمی دنبال می کند.
وزیر راه آهن پاکستان گفت که اسلام آباد در تلاش برای ایجاد راه های ارتباطی از خاک افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی است.
«نذیر کبیری» مشاور ارشد وزیر دارایی افغانستان نیز در این سمینار گفت: افغانستان کشوری است که به عنوان پل ارتباطی بین کشورهای آسیای جنوبی با آسیایی مرکزی نقش ایفا می کند.
«نکیش کمار» از هند نیز در این سمینار گفت: همکاری های تجاری با کشورهای جنوب آسیا به مراتب بیشتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
وی تاکید کرد: برای تقویت همکاری های تجاری در منطقه باید ارتباطات ریلی، جاده ای و دریایی بین کشورها افزایش پیدا کند.
به گزارش ایرنا، طرح راهروی اقتصادی مشترک چین- پاکستان (CPEC) به ارزش ۵۷ میلیارد دلار، مهم ترین طرح همکاری میان دو کشور است که اجرا و تکمیل آن دست کم تا سال ۲۰۲۵ میلادی به طول می انجامد.
چین می داند که برای تکمیل این طرح بزرگ به عنوان شریان حیاتی اقتصادی این کشور در آینده (اتصال مناطق شرقی چین به آبهای گرم دریای عمان، خلیج فارس و اقیانوس هند و کوتاه شدن مسیر تجارت با جهان) باید هزینه بپردازد.
پیش از این نیز، سفیر چین در پاکستان گفته بود که پکن و اسلام آباد خواهان پیوستن کابل به طرح «یک کمربند – یک جاده» به ویژه کریدور مشترک اقتصادی چین و پاکستان موسوم به (سی – پک) هستند.

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *