بندر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش ۲۴ درصدی صادرات غیر نفتی، افزایش۲۰درصدی ترابری ایمن مسافران دریایی و رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این بنادر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،قاسم عسکری نسب با ارائه گزارشی از عملکرد هشت ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی،درمجموع پنج میلیون و ۸۳۴ هزار و ۶۵۰ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۹۰تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و چهار میلیون و ۵۵۵ هزار و ۸۶۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشته است.

ترانزیت غیرنفتی۷۳ درصد افزایش یافت

عسکری نسب اظهار کرد:طی دوره زمانی یاد شده،حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتا خودرو) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۸۶هزار و ۲۱۹تن رسید که نشانگر رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال گذشته است.

رشد ۳۹ درصدی ترانزیت خودرو

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی۷۹هزار و ۲۸۰دستگاه خودروی ترانزیتی طی هشت ماه گذشته،از رشد ۳۹ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری در سال جاری خبر داد.

صادرات غیر نفتی۲۴ درصد افزایش یافت

این مقام مسئول همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در این بندر را ۶۵۵ هزار و ۸۲۷ تن با ثبت رشد ۲۴ درصدی اعلام کرد و گفت:عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار،مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

عسکری نسب تصریح کرد:طی هشت ماه نخست سال ۹۷،بیش از ۵۱ هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در همسنجی با سال پیش از آن، ۵۵ درصد کاهش داشته است.

صادرات محصولات کشاورزی و دامی۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود:حجم صادرات محصولات کشاورزی،دامی و احشام به ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ تن رسید که نشانگر رشد ۱۷ درصدی است.این مقام مسئول تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هفت هزار و ۵۳۲ فروند اعلام کرد و افزود:از این میزان،۴۱۰ فروند شناور بالای هزار تن و هفت هزار و ۱۲۲ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

عسکری نسب با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور گسترش فعالیت‌های بندری و کانتینری کردن روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان گفت:با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سال‌های اخیر و فراهم نمودن شرایط لازم و اعطای تخفیفات گمرکی و مشوق‌های ترانشیپی در این بندر، شاهد افزایش ۲۸درصدی عملیات تخلیه و بارگیر کانتینر بودیم و حجم این گونه فعالیت‌ها از رقم ۳۰۰۰ هزار TEU کانتینرپر گذشت.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *