عضو هیات مدیره راه آهن تاکید کرد :

عملیاتی شدن اولین قرارداد ماده ۱۲ موجب افزایش اعتماد سرمایه گذاران شد

با عملیاتی شدن اولین قرار داد ماده ۱۲ توسعه، اعتماد در سرمایه گذاران تقویت شده و آنها مطمئن می شوند که در آینده می توانند به میزان بالاتری از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه آهن با اعلام این مطلب، درباره بازدید محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و مدیران و کارشناسان این شرکت، از ایستگاه راه آهن تهران گفت: این بازدید در ادامه اقدامات ارزشمندی است که بین شرکت راه آهن و بهینه سازی سوخت و در راستای اجرایی کردن ماده ۱۲ قانون توسعه و رفع موانع تولید صورت گرفته است .
وی با اشاره به اینکه با همت سرمایه گذاران بخش غیر دولتی، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن و همکاران این حوزه بخصوص دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل، تعداد قابل توجهی قرارداد از محل ماده ۱۲ با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تنظیم شده است ، افزود: اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت پذیرفته و ابهامات و اشکالاتی که در اجرایی شدن این ماده قانونی وجود داشت، مرتفع شد.
رسولی سقف این ظرفیت قانونی را ۵/۷ میلیارد دلار عنوان و اضافه کرد: اولین قرار داد از محل این ظرفیت قانونی، مربوط به خرید ۲۰۰ واگن باری از سوی یکی از شرکت هاست که عملیاتی شده و در شرف پرداخت است .
رسولی با تاکید بر اینکه این ظرفیت قانونی موجب افزایش سرمایه گذاری و اشتیاق به سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی می شود، اضافه کرد: با عملیاتی شدن اولین قرار داد از محل این ماده قانونی، اعتماد در سرمایه گذاران تقویت شده و آنها مطمئن می شوند که در سال آینده می توانند به میزان بالاتری از این ظرفیت قانونی استفاده کنند .
رسولی با تاکید بر اینکه استفاده ازظرفیت های قانونی مختص به تامین ناوگان نبوده بلکه طرح ها و پروژه های زیر بنایی که موجب افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر بشوند، نیز مشمول این طرح می شوند.

 

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *