شبکه ریلی کشور به افغانستان متصل می شود

 
شبکه ریلی کشور به افغانستان متصل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: شبکه ریلی کشور از طریق طرح خواف – هرات به افغانستان متصل می شود.

خیرالله خادمی روز چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی خط آهن بستان آباد – سراب اعلام کرد: خط ریلی خواف در خراسان رضوی تا هرات در افغانستان بطول ۲۰۷ کیلومتر در حال احداث است و عملیات اجرایی آن پیشرفت خوبی دارد. 
وی با اشاره به اینکه ۷۶ کیلومتر این خط ریلی در داخل ایران است، گفت: اجرای ۶۲ کیلومتر از این خط در داخل افغانستان نیز جزو تعهد ایران بوده که عملیات زیرسازی آن پایان یافته و روسازی ۶۰ کیلومتر آن اجرا شده است. 
خادمی گفت: ۶۹ کیلومتر دیگر این خط آهن قرار است توسط دولت افغانستان اجرا شود. 
وی با اشاره به اینکه ۹ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور طراحی شده و ۳۲۹۷ کیلومتر در دست اجراست، هدف از اتصال راه آهن ایران به کشورهای همسایه را تسهیل ترانزیت، افزایش توان شبکه انتقال بار و مسافر و دسترسی ایمن به بازارهای هدف عنوان کرد.
وی با بیان اینکه با توسعه خطوط ریلی استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل شبکه ریلی شمالغرب کشور تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: با افتتاح خط آهن ارومیه – مراغه با حضور رییس جمهوری استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی متصل شد.
خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی طرح راه آهن اردبیل – میانه، گفت: ریل گذاری طرح دو خطه راه اهن میانه – بستان آباد پایان یافته و با تکمیل ایستگاه بستان آباد بهره برداری می شود.
وی با اعلام اینکه خط آهن بستان آباد – تبریز سال آینده کامل می شود، خاطرنشان کرد: با تکمیل این طرح ۵ ساعت زمان سفر ریلی در مسیر تهران – تبریز کاسته می شود. 
خادمی اظهارداشت: طرح راه آهن بستان آباد – سراب جزیی از کریدور شرقی غربی راه اهن آست .
به گزارش ایرنا ، عملیات اجرایی خط آهن بستان آباد- سراب چهارشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
طرح ریلی بستان آباد – سراب به طول ۷۷ کیلومتر در سه قطعه اجرا می شود.
قطعه اول به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده و قرار است در مدت ۴۸ ماه تکمیل شود.

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *