بهروز آقایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طی هشت ماهه سال جاری، تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی بندر چابهار۵۱ درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر ۷۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون و طی بازه زمانی هشت ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.

بهروز آقایی افزود: بر این اساس، تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی ۴۰ درصد رشد و کالاهای نفتی ۱/۶۰ درصد رشد را نسبت به بازه زمانی یاد شده نشان می‌دهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۲۲.۲ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی بالای هزار تن و افزایش ۲۲.۵ درصدی شناورهای خروجی بالای هزار تن؛ میزان رشد تخلیه و بارگیری کانتینر (TEU) طی مدت مذکور را نسبت به زمان مشابه ۷۳ درصد اعلام نمود.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: رشد عملیاتی بندر چابهار نشان از هدفگذاری اصولی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه عمرانی و تجهیزاتی، اعمال تخفیفات و تسهیلات ویژه و پیگیری توافقنامه موسوم به «توافقنامه چابهار» و همچنین توانمند ساختن بندر شهید بهشتی در تخلیه و بارگیری و انتقال کالاهای ترانزیتی در این بندر استراتژیک بوده که امروزه پهلوگیری کشتی های با آبخور بالا و بهره مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات استراتژیک موجبات کاهش قیمت تمام شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهای هدف شده است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *