به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن قم، محسن اعتماد با تاکید بر اینکه حمل و نقل ترکیبی یکی از مؤلفه‌های اصلی در جوامع رشد یافته محسوب می‌شود اظهار داشت: در اکثر کشورها بخشی از حمل بار در مسافت های طولانی توسط حمل و نقل ریلی و بخش دیگر آن کالا تا درب مقصد نهایی با حمل جاده ای صورت می گیرد.

وی افزود: با راه اندازی قطار برنامه ای سنگان – قم و بارگیری روزانه ۴۰ واگن از معادن سنگان معادل ۲۵۰۰ تن سنگ آهن در ایستگاه راه آهن گار مانوری قم تخلیه می شود که این میزان بار ،مازاد بر ظرفیت ریلی محورتک خطه راه آهن جنوب است که بصورت ترکیبی حمل میشود.

اعتماد خاطر نشان ساخت: این در حالی است که با تخلیه این میزان بار و بارگیری و حمل  ۱۰۰دستگاه کامیون بیش از ۳۰نفر اشتغال زایی در این بخش صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: در شهریور ماه سال جاری ۴۲۱ واگن تخلیه شده است.

مدیر کل راه آهن قم با اشاره به  فعالیتهای صورت گرفته در جهت جذب بارهای ریل پسندو انتقال بار به شبکه ریلی افزود: جلسات متعددی با صاحبان بارو شهرک های صنعتی استان قم جهت حمل بار با شبکه ریلی انجام پذیرفت و که نتیجه آن اتصال گمرک استان قم به شبکه ریلی وفعال شدن خط شهر صنعتی کاوه بود.

اعتماد در پایان افزود: یکی از اولویت های مهم اداره کل راه آهن قم اتصال چشمه های بار استان قم به شبکه ریلی است که منطقه ویژه سلفچگان و سیلوی استان از جمله مناطق باری است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *