مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افتتاح راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد در تابستان پیش‌رو خبر داد و گفت: حدفاصل بستان‌آباد تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیز تا پایان سال جاری به اتمام و در بهار سال ۱۳۹۹ آماده بهره‌برداری می‌شود.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز اظهار داشت: اهداف سال ۱۳۹۸ مانند سال گذشته علاوه بر توسعه خطوط ریلی کشور به صورت ویژه در راستای تحقق هدف اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور برنامه‌ریزی شده و سال‌جاری با هدف اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی از  مسیر راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: اتمام راه‌آهن میانه تا بستان‌آباد هدف ابتدایی ما در فاز اول این پروژه است که هم‌ اکنون عملیات زیرسازی این محور ۱۰۰ درصد تکمیل شده و در بخش روسازی نیز ریل گذاری، بالاست ریزی، رلواژ اول و دوم به طول ۱۳۲ کیلومتر به اتمام رسیده است.

خادمی گفت: در حال حاضر عملیات روسازی راه‌آهن میانه-بستان آباد از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ساخت راه‌آهن میانه-بستان‌‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر و تحویل آن به شرکت راه‌آهن در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: باقیمانده این مسیر ریلی تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیازمند احداث سازه‌ها و ابنیه فنی بزرگی است همچون ساخت بیش از  ۲.۵ کیلومتر پل با دهانه‌های ۳۰ تا ۵۰ متر است و تلاش می‌شود در بهار سال ۹۹ این بخش نیز تکمیل و آماده تحویل به شرکت بهره‌بردار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: رفع مشکلات معارضین منطقه و آزادسازی مسیر در رسیدن به این هدف به ویژه رفع معارض در محدوده ایستگاه ائل گلی نقش مهمی دارد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *