نشست مدیران بازرگانی راه‌آهن ایران با صاحبان کالا، خودروسازان ایرانی، شرکت‌های فورواردری و نمایندگان راه‌آهن قزاقستان در محل ساختمان راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، موضوع این نشست تعیین وضعیت همکاری‌ها و توسعه حمل‌ونقل کانتینری محمولات از چین به تهران بود که بابک احمدی، معاون سیر و حرکت راه‌آهن و نمایندگان راه‌آهن قزاقستان در آن به ایراد سخنانی پرداختند.

نمایندگان بخش خصوصی همچون عبادالله فروزش مدیرعامل شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل و همچنین محمدهادی ضیایی‌مهر مدیرعامل راه‌آهن خراسان رضوی نیز از جمله مهمانان این نشست بودند.

نتیجه نشست امروز راه‌آهن

نمونه نشست امروز، پیش از این نیز به همت راه‌آهن ایران برگزار شده است که کاهش زمان سیر قطارهای باری از یک هفته با قطارهای غیربرنامه‌ای به دو روز با قطارهای برنامه‌ای، نتیجه این جلسات در توسعه حمل‌ونقل ریلی در حوزه بار بوده است.

نشست امروز نیز در جهت معرفی ظرفیت‌های راه‌آهن در حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل ریلی باری به میزبانی حوزه بین‌الملل راه‌آهن برگزار شد و نیازهای بخش خصوصی و شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز احصا شد.

با توجه به موضوع نشست امروز، بخش مهمی از کالاهای کشور چین یا برای مصرف داخلی به کشور ما صادر می‌شود و یا از طریق کشور ما به اروپا ترانزیت می‌شود. که بنابراین توسعه حمل‌ونقل کانتینری ریلی می‌تواند این ظرفت را توسعه دهد و به توسعه کل صنعت حمل‌ونقل ریلی نیز کمک کند.

در حال حاضر اتصال کشور ما با کشورهای آسیای میانه با ریل از مرز ریلی سرخس، لطف‌آباد و اینچه‌برون و اخیرا هم آستارا برقرار است که تعیین حجم بار، بررسی مدت زمان ارسال کالا و نظام تعرفه‌گذاری از جمله موارد مهمی بود که در جلسه امروز و در راستای تسهیل حمل کالا از طریق این مرزها به آنها پرداخته شد.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *