درجمع محمدزاده

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: جابجایی کالا با شبکه ریلی ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۴۷ میلیون تن رسیده و پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۵۰ میلیون تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی که همراه وزیر راه و شهرسازی به قزوین سفر کرده بود درحاشیه بازدید از پروژه راه آهن قزوین به رشت درگفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه در سال جاری نسبت به سال قبل در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی و میزان بار در تن کیلومتر حدود ۱۷ درصد و در بخش تناژ بیش از ۱۳ درصد رشد داشتیم و این روند ادامه خواهد یافت و در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۶ اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی اضافه کرد: قبل از سال ۹۲ حداکثر میزان بار جابجا شده توسط شبکه ریلی ۳۴ میلیون تن بود که در سال ۹۴ این رقم به ۳۵ میلیون تن و در سال ۹۵ به میزان ۴۰ میلیون تن و سال قبل به ۴۷ میلیون تن رسید و امسال هم پیش بینی می کنیم این میزان به بیش از ۵۰ میلیون تن برسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: هر چند از سهم بازار فاصله داریم اما ارقام محقق شده بسیار قابل توجه است و برای درک موضوع باید گفت در سال ۹۲ میزان «تن کیلومتر» حمل بار حدود ۲۲.۵ میلیارد کیلومتر بود و سال ۸۴ این میزان به ۱۹.۵ میلیارد تن کیلومتر رسید.

وی اظهارداشت: در مدت هشت سال حدود ۳ میلیارد تن کیلومتر حمل بار داشتیم که در مدت ۴سال این وضعیت به ۱.۵ میلیارد تن کیلومتر رسید و در سال ۹۶ این میزان حدود ۸ میلیارد تن کیلومتر اضافه شد و ما از ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر به ۳۰.۵ میلیارد تن کیلومتر رسیدیم که دستاورد ارزشمندی در تحول در حوزه جابجایی کالا با راه آهن است.

محمدزاده بیان کرد: برنامه ما این است که بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۰۰ میلیون تن جابجایی بار از طریق شبکه ریلی عبور کنیم و این موضوع هدف گذاری شده و به آن دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بیان کرد: وضعیت ناوگان باری در شروع این دولت ۲۲ هزار دستگاه بود که البته به بخش خصوصی تعلق دارد ولی با پشتیبانی انجام شده این تعداد به ۲۵ هزار دستگاه رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از سال ۱۴۰۰ این میزان به ۱۰۰ هزار واگن برسد.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *