حمل ریلی نخستین محموله ذغال سنگ از بندر امیرآباد به کرمان

نخستین محموله ذغال سنگ از بندر امیرآباد به زرند کرمان حمل شد.

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صداوسیما، رییس اداره امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به توافق واردات ۱۲۰هزار تن ذغال سنگ توسط صاحبان کالا از روسیه به بندر امیرآباد جهت مصرف در کارخانه فولاد، از بارگیری و ارسال اولین محموله به میزان ۲هزار و ۴۰۰تُن از طریق حمل ریلی به ایستگاه راه آهن جلال آباد کرمان خبر داد.
حسین رضایی گفت: بندر امیرآباد با بهره گیری از راه‌های مختلف حمل و نقل چندوجهی و بکارگیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در زمینه حمل و نقل دریایی و زمینی و در راستای توافق محموله ۱۲۰هزار تُنی واردات ذغال سنگ به بندرامیرآباد افزود: بخش نخست این محموله توسط ۴۷دستگاه واگن از طریق حمل ریلی به ایستگاه جلال آباد کرمان در حد فاصل ۷کیلومتری کارخانه فولاد زرند ارسال شد.
وی به نقش راهبردی حمل و نقل ترکیبی در تجارت دریایی ذغال سنگ اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های موجود در بندرامیرآباد از قبیل ۲۵کیلومتر شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن، قرارگیری در مسیر کریدور بین المللی شمال _ جنوب، اراضی مناسب جهت دپوی کالا‌ها به مقدار فراوان و تجهیزات مدرن و استراتژیک، بازرگانان را به فعالیت در بندرامیرآباد ترغیب می‌کند.
رییس اداره امور بندری اداره کل بندرامیرآباد با اشاره به فعالیت صادرکنندگان ذغال سنگ به صورت فزاینده که در بازار‌های آسیای میانه متمرکز شده اند گفت: این امر بر افزایش واردات و ترانزیت این قبیل کالا‌ها از بندرامیرآباد به کشور‌های منطقه که نیازمند این نوع کالا می‌باشند روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.
رضایی واردات و ترانزیت ذغال سنگ از بندر امیرآباد را برای رونق بازار کشتی‌های فله مثبت ارزیابی کرد و ایمنی، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل را از مزایای حمل و نقل چند وجهی برشمرد.
گفتنی است اتصال ریل به کارخانه مقصد در زرند در دست اقدام بوده و در هفته‌های آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت و ۲هزار و ۶۰۰تُن از این محموله آن شرکت ارسال می‌شود که در صورت برقراری اتصال ریل به کارخانه واگن‌های حامل ذغال سنگ بصورت مستقیم وارد محل تولید شده و عملیات تخلیه با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

منبع: پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *