بندر شهید رجایی

اله‌مراد عفیفی‌پور گفت: از ابتدای امسال تا تیرماه جاری، در مجموع ۱۹ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور درباره  عملکرد سه ماهه بندر شهید رجایی در سال ۹۸ اظهار داشت: در مجموع ۱۹میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۲۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که بر این اساس سهم عمده عملیات صورت گرفته با رقم ۱۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۳۲۲ تن، مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۳,۵ درصد و شش میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۰۶ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات غیرنفتی را ۹ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۱۹۷ تن عنوان کرد و گفت: این بخش از عملیات بندری در همسنجی با سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

عفیفی پور از ترانشیپ ۷۹۸ هزار و ۷۶۳ تن از اینگونه کالاها طی سه ماه فصل بهار سال جاری خبر داد و افزود: طی این مدت، ۷۵۲ هزار و ۳۹۴ تن از اینگونه کالاها ترانزیت شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی حجم واردات غیرنفتی را یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۷۵۹ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۹۹ تن فرآورده نفتی به خارج از کشور با رشد ۳ درصدی صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، چهارمیلیون و ۲۳۶ هزار و ۴۶۰ تن فرآورده نفتی در قالب رویه کابوتاژ(کران بری) جابجا شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی  در پایان گفت: از مجموع یکهزار و ۴۷ فروند شناوری که طی فصل بهار امسال به بندر شهید رجایی تردد داشته است، ۸۸۲ فروند، بالای هزار تن و ۱۶۵ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *