جابه‌جایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی

۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و ۳۲۸ هزار TEU کانتینر طی هشت‌ماهه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان،  اله‌مراد عفیفی‌پور با ارائه تازه‌ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی هشت‌ماهه سال ۹۷، اظهار داشت: در این دوره زمانی، درمجموع یک‌میلیون و ۳۲۸ هزار و ۷۰۲ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی‌پور خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۸۱ هزار و ۵۴۶ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۴۲ هزار و ۹۳۹ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است .

به گفته مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ‌بر ۱۶۵ هزار و ۳۴۱ TEU کانتینر طی هشت‌ماهه امسال از طریق اصلی‌ترین بندر کانتینری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

از جابه‌جایی بالغ‌بر ۲۴۹ هزار و ۱۴۹ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۷۹ هزار و ۶۵۲ TEU کانتینر وارداتی طی هشت ماه گذشته خبر داد.

وی در پایان  یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *