جلسه

ساختار جدید راه‌آهن با نگاهی پررنگ‌تر به حوزه تجاری سازی، بازرگانی داخلی و خارجی، لجستیک، سرمایه گذاری و رگلاتوری شکل گرفته و انتصابات جدید راه‌آهن نیز در راستای دستیابی به این اهداف صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری قائم‌مقام راه‌آهن در مراسم تودیع مجید قرهی و معارفه مجید احمدی زمانی به‌عنوان مدیرکل دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد، با بیان اینکه «ساختار جدید راه‌آهن با نگاهی پررنگ‌تر به حوزه تجاری سازی، بازرگانی داخلی و خارجی، لجستیک، سرمایه گذاری و رگلاتوری شکل گرفته و انتصابات جدید راه‌آهن نیز در راستای دستیابی به این اهداف صورت گرفته است.» افزود: مطالعات این اصلاح ساختار از سه سال پیش با همکاری شرکت مشاور خارجی رولندبرگر آغاز شده و با توجه به گام‌های اجرایی متعددی که در اصلاح ساختار پیش بینی شده گام اول این اصلاح ساختار در مردادماه امسال به تائید سازمان امور استخدامی کشور رسید که انتصابات جدیدی که از دو ماه پیش شروع شده و در مراحل پایانی است به‌منظور تکمیل مرحله اول اصلاح ساختار راه‌آهن است.

وی اضافه کرد: در راستای این تصمیم، اداره کل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن به دو اداره کل بازرگانی خارجی و اداره کل بازرگانی داخلی تقسیم و همچنین به‌منظور همکاری هر چه بیشتر راه‌آهن با دیگر شقوق حمل‌ونقل، خصوصاً بخش بنادر کشور، اداره کل لجستیک و به‌منظور جذب بیشتر سرمایه در راه‌آهن دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل تشکیل گردید.

عاشوری بابیان اینکه شکل‌گیری اداره کل تنظیم گری و ضوابط و مقررات با رویکرد تشکیل هسته اولیه رگولاتوری صنعت ریلی کشور از دیگر تغییرات ساختار سازمانی راه‌آهن است.

قائم‌مقام راه‌آهن در این مراسم ضمن تشریح وظایف دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد گفت: در ساختار جدید راه‌آهن بر اساس پیشنهاد مشاور، سطح وظایف حوزه مدیرعامل بعد از ادغام بیش از وظایف فعلی پیش بینی شده و انتظار می‌رود این دفتر، به‌عنوان پشتیبان و دستیاری فعال و توانمند برای مدیرعامل، قائم‌مقام و اعضای هیئت‌مدیره راه‌آهن باشد.

جنس کار حوزه مدیرعامل؛ شبانه‌روزی و پرفشار

عاشوری در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های پنج‌ساله قرهی به‌عنوان مدیرکل دفتر مرکزی و حوزه مدیرعامل گفت: حوزه مدیرعامل، حوزه‌ای پرکار، پرفشار و پراسترسی است و جنس کار آن، شبانه‌روزی محسوب می‌شود.

قائم‌مقام راه‌آهن همچنین با اشاره به سوابق مدیریتی احمدی زمانی در راه‌آهن، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رجا گفت: بار مسئولیتی بیشتری به عهده احمدی زمانی گذاشته شده است که امیدوارم با همدلی و همکاری مضاعف همکاران به سرانجام برسد.

احمدی زمانی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت در شرکت‌های بزرگ متفاوت و سخت‌تر از دیگر شرکت‌ها است، افزود: در فضای راه‌آهن علاوه بر مأموریت‌های عادی مدیریت، بحث یکپارچگی مدیریت نیز مطرح است که امیدواریم در این دفتر بتوانیم به‌خوبی آن را عملیاتی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *