ریل در بندر

در اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و در سال جهش تولید و به منظور تبادل اطلاعات الکترونیکی گمرکی در اسناد حمل و نقل ریلی و تسهیل ترخیص کالا در مبادی ریلی کشور، تفاهمنامه همکاری های گمرکی بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و گمرک در بندر آپرین به امضا رسید .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این تفاهم نامه دو طرف توافق کردند در زمینه استقرار گمرک در پایانه‌ها و مراکز لجستیک ریلی کشور و پیشبرد حمل و نقل چند وجهی در واردات و صادرات و ترانزیت کالا با یکدیگر همکاری کنند.

با امضای این تفاهم نامه، راه آهن و گمرک در تامین تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌های گمرکی در مبادی ریلی کشور با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح برابر با قوانین و مقررات، همکاری خواهند کرد.

در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و در سال جهش تولید طرفین موافقت کردند، کارگروهی را متشکل از نمایندگان تام الاختیار تشکیل تا در زمینه اجرایی و عملیاتی شدن این تفاهم نامه با یکدیگر همکاری لازم را به عمل آورند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این تفاهم نامه را سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مهدی میر اشرفی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران روز ۲۵ فروردین ماه و در بندر خشک آپرین امضا کردند.

بندر خشک آپرین با بیش از ۷۰۰ هکتار زمین در ۲۰ کیلومتری تهران در منطقه اسلامشهر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مرکز مهم لجستیک کشور است و با فعالیت پایانه های حمل و نقل ترکیبی آن ترخیص کالاهای وارداتی به کشور تسهیل می‌ شود.

کاهش چشمگیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، حوادث و سوانح رانندگی و ترافیک جاده‌ای در اطراف کلان‌شهر تهران، از بزرگترین مزیت های راه اندازی بندر خشک آپرین در این منطقه است.

این بندر محل تقاطع خطوط ریلی شمال – جنوب و شرق – غرب است و با آغاز فعالیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در بندر آپرین از این پس شاهد تسریع در ترخیص کالاهای اساسی خواهیم بود.

پیش بینی می شود با فعالیت این مرکز بزرگ لجستیک در اطراف کلانشهر تهران، صاحبان کالاها از حمل کالاهای خود از بندرشهیدرجایی و سایر بنادر جنوبی ایران به این بندر بیش از پیش استقبال کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *