معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حمل و نقل ریلی مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی داشته که از جمله آن توافقات انجام شده با هند و روسیه است که بار عظیم ترانزیتی این دو کشور از کریدور ایران عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ظهر امروز شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در محل این مجموعه میزبان اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود که در این حضور در جلسه ای با مدیرعامل و مدیران شرکت راه آهن برگزار کردند.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریلی این مجموعه دستاوردهای خوبی در داخل و در بحث بین المللی داشته اظهار داشت: در مسیر هند به روسیه توافقات خوبی انجام گرفته  و بار عظیم ترانزیتی بین این دو کشور از کریدور ایران عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش در مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که از سرمایه امروز راه آهن به بهترین شکل ممکن بهره برده شود که این شعار نبوده و در عمل به دنبال آن هستیم. در این خصوص بحث ارتقاء سهم حمل و نقل ریلی برنامه ریزی انجام گرفته طی گزارشی به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مجموع بارهای جابجا شده در سال گذشته که ۵۱۳ میلیون تن بار است، ۲۰۸ میلیون تن در مسیرهایی بوده است که مبدأ و مقصد ریلی داشته، تصریح کرد: در این رقم ۲۸ میلیون تن بارهای خرد است که ریل پسند نیستند.

وی ادامه داد: از ۱۸۰ میلیون تن بار ریل پسند کشور ۴۷ میلیون توسط حمل و نقل ریلی جابجا شده است که ۳۳ درصد این رقم را تشکیل می‌دهد و بقیه از طریق جاده انجام شده است در حالی که تأکید قانون گذار رسیدن سهم ریل به جابجایی ۳۳ درصد کل بار کشور است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به سهم حمل و نقل ریلی به حمل بار کشور باید اتفاقاتی رخ دهد. سرمایه گذار ریلی نظیر سرمایه گذار مناطق محروم مورد توجه باشد و مالیات بر ارزش افزوده صفر باشد.

رسولی اضافه کرد: فهرستی از مشکلات راه‌آهن را تهیه و در جای جای ساختمان راه‌آهن نصب کردیم. ما باید در مسیر مشخصی به سمت جلو حرکت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال در اولین جلسه شورای مدیران اعلام کردیم مقیاس زمانبندی ساعات کاری ما ساعت، روز و هفته باشد.

وی ادامه داد: سازماندهی ۶۵۱ دستگاه واگن مسافربری که در ایستگاه‌های اطراف تهران متوقف بوده‌اند، امسال به خوبی در حال انجام است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *