نزدیک به ۵۰۰ هزار تن انواع کالا از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به وسیله حمل و نقل ریلی به ۲۰ نقطه متعدد در سراسر کشور بارگیری و ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ۱۹خرداد عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  ضمن اعلام این خبر،  بهره‌گیری از ظرفیت های حمل و نقل ریلی به منظور کاهش بهای تمام شده کالا و کاهش بار ترافیک جاده ای را از اهم  مزیت های حمل و نقل ریلی برشمرده و افزود: خوشبختانه با هم‌افزایی راه‌آهن جنوب زمینه های لازم برای رشد روز افزون  سهم حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره) فراهم شده است.

عادل دریس، سیلوهای نگهداری کالای اساسی  در شهرهای غرب و شمال کشور، کارخانه‌جات صنایع بزرگ ذوب آهن اصفهان، آلومنیوم  اراک، فولاد خوزستان، روغن کشی بهشهر  و چوب MDF  مشهد از جمله این مقاصد عمده عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به روند مستمر ورود کشتی‌های حامل کالای اساسی در دو ماهه سال جاری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ریلی موجود در این مجتمع بزرگ بندری ضمن فعال‌سازی توان ریلی موجود در آن با  همکاری و هماهنگی بین بخشی با راه‌آهن جنوب، ۳۵۹ هزار  و ۶۸۳ تن کالای اساسی در پایانه های ریلی بندر امام خمینی(ره) بارگیری و از شبکه ریلی به  اقصی نقاط کشور توزیع شد که رشدی ۱۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه افزود: در فرآیند بارگیری ۶ هزار و ۵۲۹ دستگاه واگن با افزایش ۱۱۵ درصدی این حجم از محمولات به مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور ارسال شده است. 

دریس همچنین افزایش باسکول های ریلی از ۵ به ۱۱ دستگاه و  همچنین افزایش ایستگاه های بارگیری ریلی از ۵ به ۱۰ ایستگاه و با فعالیت ۲۴ ساعته عملیات  بارگیری واگن‌ها  از اهم اقدامات مؤثر برای افزایش سهم حمل و نقل  ریلی عنوان کرد.

یادآور می شود مجتمع بندری امام خمینی(ره)با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی از مهم ترین بنادرریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی  است که طی سال گذشته توانسته ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری تعداد ۵۳ هزار واگن  به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال کند. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *