از ابتدای سال تاکنون ۳۷۶هزار تُن بار در راه آهن خراسان بارگیری شده که معادل ۲۸۸هزار تُن آن گوگرد پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس بوده است.

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صداوسیما؛ مدیرکل راه آهن خراسان گفت: بارگیری محموله‌های ریلی در این منطقه از راه آهن طی مدت یاد شده ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

مصطفی نصیری ورگ افزود: با توجه به رشد ۱۲برابری بارگیری بار از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد عمده این محموله های ریلی مربوط به گوگرد پالایشگاه است.

وی ادامه داد: از مجموع کل کالای داخلی بارگیری شده، به طور عمده ۲۸۸هزار تُن گوگرد از مبدا پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به مقاصد بندرعباس، بناب و بهاباد حمل شده و بقیه نیز محصولات مجتمع فولاد خراسان و شرکت ایران خودرو خراسان است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ظرفیت هر واگن باری حدود ۶۰تُن است و محموله‌ها و کالا‌های تناژ بالا که مقاصدی با مسافت‌های طولانی داشته و در حمل و نقل ترکیبی مانند ریل به جاده و بالعکس آسیب پذیر نیستند قابلیت بارگیری در شبکه ریلی کشور را دارند.

نصیری افزود: صاحبان کالا‌ها و محموله‌های کوچک خصوصی نیز می‌توانند بار‌هایی با مشخصات گفته شده را در مذاکره با واحد بازرگانی راه آهن از طریق شبکه ریلی راه آهن خراسان بارگیری کنند و محدودیتی برای آنان وجود ندارد.

منبع: پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *