ایستگاه راه‌آهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شد.

ایستگاه راه‌آهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه ریلی متصل شد

ایستگاه راه‌آهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی کشور متصل شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اهمیت این چشمه باری برای حمل‌ونقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی از حمل این بار عظیم به‌وسیله راه‌آهن باعث شده که توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاه‌ها موردتوجه مسئولان قرار گیرد و پس از انجام این بررسی‌ها به شبکه ریلی متصل شود.

فولاد و ریل

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در نشستی که با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرعامل فولاد سنگان و رئیس سازمان صمت در خراسان رضوی به مناسبت اتصال ایستگاه راه‌آهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی در حال برگزاری است، درباره عملکرد شرکت گفت: تناژ ورودی کنسانتره به مجموعه فولاد سنگان از ابتدای سال تا پایان آذر ماه به بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

سید محسن میرمحمدی اضافه کرد: تناژ فروش محصولات نیز تا پایان آذر ماه به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تن رسید.

این در حالی است که مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ظرفیت ترانزیت فولاد کشور با سیستم ریلی سالانه ۲۸میلیون تن است که این ظرفیت در افق ۱۴۰۴ و با اتصال ایستگاه راه‌آهن اختصاصی فولاد سنگان به شبکه سراسری ریلی کشور باید با رشد پنج برابری به ۱۱۰ میلیون تن برسد.

احمد احمدی اضافه کرد: این حجم از تولیدات صنعت فولاد برای انتقال به سیستم انتقالی ایمن با ظرفیت بالا هستند که نیازمند است و راهکاری جز مسیر ریلی برای دستیابی به این هدف متصور نیست.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *