وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه‌آهن کشورمان جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت خبر داد و عنوان کرد که در سال ۱۴۰۰، تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ریلی کشور در سال جدید را برشمرد و عنوان کرد: اکنون سرمایه‌گذاری خارجی برای صنعت حمل و نقل ریلی کشور در حوزه زیرساخت متصور است.

 وی خاطرنشان کرد: قبلا در بخش زیرساخت تفاهم‌نامه و قراردادهایی با کشورهای خارجی برای تامین مالی و توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی مبادله شده بود؛ اما به دلیل مشکلاتی که تحریم‌های آمریکا به وجود آورد، این سرمایه‌گذاری‌ها با مشکل مواجه شدند.

اسلامی تاکید کرد: این فرصت‌ها همیشه فراهم بوده و هست و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در خصوص معاهده‌هایی که با سایر کشورها منعقد کردیم، قرار بر این شد که با سایر کشورها شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک داشته باشیم.

وی افزود: با ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل مشترک، شرایط برای عبور قطارهای ایرانی به سایر کشورها در دستور کار قرار گرفته است و طی گفت‌وگوهای انجام شده، امیدواریم که با این رخداد، تحول بیشتر و جذاب‌تر در صنعت ریلی کشورمان به وجود آید.

اسلامی اظهار کرد: برای ما بسیار مهم است که راه‌آهن ایران به یک راه‌آهن بین‌المللی تبدیل شود و به همین منظور با عضویت در یو آی سی (UIC)  و اینکه در کشورهای مشترک المنافع عضو شدیم و با معاهده‌هایی که برای ایجاد رویه و تعرفه‌های مشترک با سایر کشورها امضا کردیم، زمینه برای داشتن راه‌آهن پیشرفته‌تر و کارآمد‌تر مساعد شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون در بحث زیرساخت‌ها به جهت ساخت و راه‌اندازی راه‌آهن برقی سریع السیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مشغول اقدام هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم با یاری خدا انجام ‌شود و بتوانیم در اتصالات جهانی در حوزه ریلی پرسرعت و پیشرفته و با ایمنی بالا خود را قرار دهیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *