بازديد

افزایش ظرفیت حمل بار راه‌آهن زاهدان- میر جاوه تا ۷ میلیون تن در دستور کار راه‌آهن قرار دارد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن در بازدید از ایستگاه راه‌آهن میر جاوه با اعلام این خبر گفت: تمام تلاش ما این است که مسیر میرجاوه به سمت داخل ایران تا مرز ترکیه و در شمال، در سرخس و اینچه برون، حداکثر فضا برای جابجایی کالا و استفاده از ظرفیت راه‌آهن در صادرات و واردات کالا و نیز حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت فراهم شود.

وی در جریان این بازدید که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس صورت گرفت افزود: یکی از مسیرهای مهم و استراتژیک راه‌آهن، مسیر زاهدان- میر جاوه تا کویته پاکستان است که از جهت زیرساخت و زیربنا نیاز به افزایش ظرفیت داریم که این کار را آغاز کرده و امیدواریم اثرات آن به‌زودی در اقتصاد کشور نمایان شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر در وضعیت موجود، ظرفیت جابجایی ۴ میلیون تن بار را دارد و امیدواریم در کمتر از یک سال آینده به ۷ میلیون تن برسد.

محمد زاده ادامه داد: منطقه میر جاوه در صدسال گذشته ، با احداث راه‌آهن شناخته شد و توسعه پیدا کرد و امیدواریم راه‌آهن در توسعه این منطقه نقش بیشتری داشته باشد.

گفتنی است در این بازدید، مدیرعامل راه‌آهن، کلنگ منطقه ویژه اقتصادی شهرستان میر جاوه را نیز به زمین زد.

مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد هم در این بازدید گفت: در حال حاضر از یک ظرفیت تعریف‌شده کشور که صدسال قدمت داشته و در مسیر ۱۳ هزار کیلومتری راه‌آهن دهلی- هامبورگ قرار دارد استفاده مفیدی صورت نگرفته که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های جدید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

وی افزود: در دو هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت راه‌آهن و اتاق بازرگانی و استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید که بر این اساس هم اصلاح خط و هم تضمین بار توسط اتاق بازرگانی در این خط انجام خواهد شد.

بانک بابیان اینکه مرز میر جاوه از مرزهای مهم کشور است ادامه داد: امیدواریم این تفاهم‌نامه زمینه‌ساز تحول در اقتصاد منطقه شود.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *