وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی سیستم اتوماتیک یکپارچه جهت مدیریت و کنترل حرکت و سرعت قطارها در کشور خبر داد و اظهار کرد که اکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر و ۷۰ ایستگاه به این بخش متصل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های راه‌آهن در دهه فجر که امروز (۱۹ بهمن) در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت: برای ما این ۱۰۵ پروژه ریلی که امروز به افتتاح رسید مهم است؛ زیرا ایمنی سفر را در راه‌آهن در سطح کشور افزایش می‌دهد.

وی افزود: ما تاکنون حدود ۱۱ هزار کیلومتر خط راه‌آهن را احداث کردیم و به همین میزان نیز هم‌اکنون پروژه ریلی در دست طراحی و اجرا داریم.

اسلامی اظهار کرد: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد شامل سه بخش بوده که بخش نخست مربوط به پروژه‌های ریلی است که خط دوم آن نصب شد، بخش دوم مربوط به خطوطی بود که ۴ خطه شده که هم‌اکنون بخشی از خط تهران – کرج به صورت ۴ خطه افتتاح شد و از تهران تا شهید لشکری نیز به بهره‌برداری رسید و تا پایان دولت نیز تا کرج تکمیل می‌شود و نقطه پایانی بر ترافیک سنگین ریلی در تهران خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بخش سوم نیز مربوط به اتصال راه‌آهن به مراکز بار است که برای ما بسیار با اهمیت بوده؛ چون بارها را از نقطه مبدأ تا مقصد از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی توزیع می‌نماید و امروز حدود ۳۴.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده که ۹ مرکز بار را به خطوط ریلی متصل می‌کند.

ببینید |برگزاری مراسم افتتاح پروژه‌های راه‌آهن در دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی​

وی گفت: از این به بعد سیستم اتوماتیک، حرکت و سرعت قطار را کنترل و مدیریت می‌کند و یکپارچه می‌شود و اکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر و ۷۰ ایستگاه به این بخش متصل شده‌اند.

اسلامی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان، واگن و لوکوموتیوهای ساخت داخل که هر ماه افتتاح می‌کنیم ادامه یافته و امروز ۲۰۵ واگن به ناوگان ریلی کشور اضافه شد و صنعت داخل ما جان تازه‌ای گرفته و کارخانه‌های تولید واگن نیز هم‌اکنون سفارش دارند و تمامی موانع برداشته شده و با تولید رقابتی که ایجاد شده، سهم بار را جذب و در اختیار خواهند گرفت.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: امروز مرکز داده راه‌آهن نیز با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی افتتاح شد که زمینه‌ساز راه‌آهن پیشرفته، هوشمند و ایمن برای آینده ملت می‌شود.

وی تأکید کرد: پروژه‌های راه‌آهن با سرعت و با تأمین مالی لازم با سرعت بیشتری به پیش می‌روند و ما گام‌های بزرگی را در جهت توسعه از طریق بهسازی و نوسازی ناوگان برداشته‌ایم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *