آغاز حمل ریلی «خاک نسوز» در راه‌آهن یزد

در پی هماهنگی با معدن آباده و صنف کاشی رخ داد:

آغاز حمل ریلی «خاک نسوز» در راه‌آهن یزد
در پی هماهنگی راه‌آهن یزد با معدن آباده و صنف کاشی اولین محموله خاک نسوز به وزن ۳۷۰۰ تن در ایستگاه میبد تخلیه شد .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد با اعلام این خبر گفت: پیرو جلسات برگزار شده توسط مدیران کل راه آهن یزد و فارس با نمایندگان معدن خاک نسوز آباده و صنف کاشی و سرامیک استان یزد، انتقال محموله خاک نسوز از مبدا ایستگاه آباده به مقصد ایستگاه میبد کلید خورد.
وی ادامه داد: مصرف کننده خاک نسوز، شرکتهای تولیدی کاشی و سرامیک در سطح میبد و اردکان با ۵۸ کارخانه است که شرکت حمل کننده تجارت کوشش سپاهان، در حال حاضر، طرف قرار داد با ۱۲ کارخانه است و ماهیانه ۱۱۲ هزارتن ( روزانه حدود ۳۷۰۰ تن )را از آباده به میبد انتقال می دهد.
مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه تفاوت حمل ریلی با جاده ای حدودا ۲۰ درصد کاهش هزینه برای صاحبان بار در بردارد افزود: فراهم آوردن امکانات‌ برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه جهت تولیدات، از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است و مقرر است این ظرفیت باز هم ارتقا یابد.
او با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه ریلی راه آهن یزد در حال حاضر، تقریبا تکمیل است، افزود: با این وجود برنامه‌های توسعه‌ای بزرگتری مد نظر است و اتصال معدن خاک نسوز به ناوگان ریلی با ظرفیت بالقوه ۲ میلیون تن را جزو اولویت‌های در حال بررسی خود قرار داده‌ایم.
داودی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل پروژه دو خطه بافق- زرین شهر، پاسخگوی درخواست های واصله از سمت تولید کننده های داخلی و خارجی استان یزد جهت بارگیری و تخلیه محموله های گوناگون در نقاط مختلف کشور باشیم.

 

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *