قطار باری

مدیر کل راه آهن شرق از جذب بیش از ۷۰۰ هزار تن بار جدید از معادن سنگ آهن سنگان با راه اندازی قطار باری برنامه ای دوم سنگان – قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد رضا چنگانی مدیر کل راه آهن شرق با اعلام این خبر گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون تن بار از معادن سنگ آهن سنگان به مقصد ایستگاه میاندشت در استان خوزستان بارگیری و حمل می شود.

وی افزود: سهم شبکه ریلی به دلیل ترافیک سنگین محور جنوب تنها ۹۰۰ هزار تن بود که با بررسی های کارشناسان بازرگانی و بازاریابی این اداره کل در طرحی مبتکرانه با استفاده از حمل ترکیبی ، قطار باری برنامه ای دوم از مبدا سنگان به مقصد ایستگاه قم راه اندازی شد. به این ترتیب  روزانه به طور متوسط ۴۰ واگن به وزن ۳۲۰۰ تن به ظرفیت بارگیری راه آهن شرق افزوده شده است که امیدواریم با تداوم این روند تا پایان سال بیش از ۷۰۰ هزارتن بار جدید جذب راه آهن شده و ۸۰ درصد مجموع بار مورد نیاز صنایع فولادسازی خوزستان با شبکه ریلی حمل شود.

چنگانی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته جهت جذب بارهای ریل پسند و منافع بیشمار جامعه از حمل ریلی این حجم انبوه بار افزود: از سال گذشته چندین محور جدید حمل بار در این اداره کل ایجاد و همکاری بسیار خوبی با صاحبان بار، صنایع و معادن جهت حمل بار با شبکه ریلی انجام پذیرفت و خطوط آنتنی جهت بارگیری احداث گردید.

معادن سنگان در شرق کشور با ذخیره بیش از ۱/۲ میلیارد تن سنگ آهن بعنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه به شمار می آید که در افق ۱۴۰۴ می بایست بیش از ۲۷ میلیون تن مواد معدنی از این معادن توسط شبکه ریلی بارگیری و حمل شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *