بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: نخستین محموله ترانزیتی مازوت به وسیله ریل از آسیای میانه به منظور ارسال به بازار های هدف در پایانه های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، ایرج مدیری اظهار کرد: نخستین محموله ترانزیتی مازوت به وسیله ریل از آسیای میانه به وزن۲۰۴۰ تن به منظور ارسال به بازارهای هدف در پایانه‌های نفتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه شد.

وی تصریح کرد: پایانه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی شمال- جنوب و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای در پسکرانه  خود از مزایای قابل توجهی برای جذب ترافیک محموله های ترانزیتی نفتی برخوردار است.

مدیری خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط لازم در بخش زیر ساخت ها و روساخت ها در پایانه  تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، قابلیت لازم را در ارائه  خدمات مطلوب به مشتریان دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی ضمن تأکید بر اهمیت حمل و نقل ریلی در ارتباط میان ایران و کشور های آسیای میانه تصریح کرد: بنادر کشورمان می توانند با گسترش فعالیت ها در شبکه حمل و نقل ریلی از این فرصت‌‌ها و مزیت های صدور فرآورده های نفتی آسیای میانه به بازارهای مصرف جهانی و نیاز آنان به عبور محمولات خود از نزدیکترین و مقرون به صرفه ترین شبکه حمل و نقل بین المللی بهره ببرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر پایانه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی بندر امام  خمینی(ره) در زمینه ترانزیت مواد نفتی از آمادگی این پایانه ها برای دریافت، ذخیره سازی و ارسال انواع مشتقات نفتی از طریق ریل به مقاصد بازارهای هدف خبر داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *