معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور با حضور در نشست کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل داخلی کالای کشور، بر پیگیری تدوین مصوبه و ضوابط قانونی تشکیل شرکت‌‌های توانمند در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا در کشور از سوی این سازمان، تصریح کرد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون حمل و نقل این سازمان با تأکید بر این که حمل و نقل جاده‌ای باید به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ملی دست پیدا کند، افزود:
یکی از معضلات موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا، عدم تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس و توانمند و خودمالک در کشور است که پیگیری‌های لازم از سوی سازمان برای  تدوین و تصویب دستورالعمل های مورد نیاز برای تشکیل این قبیل شرکتها صورت گرفته است.
وی با تشکر از اعضای هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل داخلی کالای کشور در اخذ تصمیمات در جریان رسیدگی به مطالبات اخیر رانندگان افزود:
همراهی اصناف و شرکت‌های فعال حمل و نقل جاده‌ای که علیرغم مشکلات اقتصادی و نارضایتی در میان رانندگان، فعالیت داشته و کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را در کشور جابه‌جا کرده‌اند، جای تقدیر و تشکر دارد و به یقین شرکت‌های توانمند از درون همین شرکت‌های موجود شکل می‌گیرد که در مقیاس وسیع‌تری و باتوجه به اصل شرکت‌محوری، خدمات بهتر و مناسب‌تری به صاحبان کالاها ارایه شود.
امانی با بیان این که  وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از حامیان اصلی صاحبان شرکت‌های حمل و نقلی به شمار می روند ،ا فزود:
تلاش مسئولان این سازمان بر اینست که مصوبات لازم برای تسهیل و اقتصادی شدن بخش حمل و نقل جاده ایشکل تدوین و اجرایی گردد از جمله پیگیری معافیت بخش حمل و نقل عمومی جاده ای از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس در مرحله نهایی شدن قرار دارد.
براساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست عباسعلی بنی‌اسدی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سخنانی به مصوبات قانونی این سازمان در اخذ تصمیمات رسیدگی به مطالبات رانندگان و بیمه تکمیلی رانندگان اشاره کرد و افزود:
مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص لزوم پرداخت حق بیمه تکمیلی رانندگان ، براساس اختیارات قانونی مندرج در  آیین‌نامه ترکیب وظایف و اختیارات شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مبنی بر ، بررسی و تصویب ضوابط پیشنهادی وزارت راه و ترابری درخصوص روابط بین مؤسسات ترابری، کامیون‌داران و اتوبوس‌داران، تصویب شده است و لذا در صورت تخلف شرکتی از مفاد مصوبه یادشده ،موضوع قابل طرح و رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل می باشد .
بنی اسدی تصریح کرد :تصمیم بجا و موافق هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل داخلی کالای کشور در انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی جای قدردانی دارد و اجرای کامل آن نیز همکاری و مشارکت تمامی شرکتهای حمل و نقل کشور را می طلبد.
وی با تأکید بر این که نمایندگان انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالا، از نخبگان حمل و نقل در هر استان، شهرستان و شهر به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد:
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان متولی حاکمیتی بخش حمل و نقل جاده‌ای در کشور همواره تلاش می‌کند تا از طریق اختیارات قانونی، مشکلات موجود در بخش مرتفع شود و حقی از رانندگان و  شرکتها و مؤسسات حمل و نقل ضایع نشود.
این گزارش حاکی است در این همایش که به ریاست احمدی‌زاده رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان مؤسسات و شرکت‌های حمل و نقل کالای داخلی کشور برگزار شد، تعدادی از مدیران ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور حضور داشتند و به ابهامات و پرسش‌های شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.
منبع:سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *