مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ثبت رکورد تخلیه بیش از ۳۰۰۰ دستگاه خودرو طی مدت ۲۴ ساعت از شناورهای لندینگ کرافت در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، “قاسم عسکری نسب” با تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: این تعداد خودرو از ۲۰ فروند شناور لندینگ کرافت توسط تیم عملیاتی واحد بندری و دریایی بندرلنگه تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در سطح بنادر کشور بی سابقه بوده است.

وی ضمن اشاره به جابجایی ۷۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودرو طی هشت ماه گذشته، از رشد ۳۹ درصدی این بخش از فعالیت های بندری و کسب جایگاه نخست بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور خبر داد و گفت: به صورت میانگین روزانه ۸۰۰دستگاه خودرو از شش فروند شناور در این بندر تخلیه می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه این موفقیت بزرگ را حاصل تلاش واحد دریایی و بندری با مشارکت بخش خصوصی دانست و افزود: کارکنان کوشای این بندر می توانند با کارآمدی، تخصص، عملکرد دقیق و اطمینان بخش خود و با برنامه ریزی جامع، رکوردهای عملیاتی و انجام کارهای بزرگ در سطح  بنادر کشور را در کارنامه کاری خود ثبت کنند.

عسکری نسب به رکورد قبلی این بندر هم اشاره کرد و یادآور شد: اردیبهشت ماه سال جاری نیز، بیش از یکهزار و ۳۲ دستگاه خودرو از ۱۸ فروند طی مدت ۱۸ ساعت تخلیه شده بود.

به گفته این مقام مسئول، بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، به لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور و چهار راهی برای ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در پایان تصریح کرد: موقعیت مناسب جغرافیایی و توانمندی های ناوگان ترابری دریایی، بندرلنگه را به ‌عنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل نموده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله‌ دریایی با بنادر کشور امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه، این بندر را به لحاظ کاهش هزینه‌ حمل و کمتر شدن استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز کرده است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *