مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: تعداد کانتینرهای جابجا شده در بندر شهید رجایی به عنوان اصلی ترین بندر کانتینری ایران طی هفت ماه سال جاری به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار TEU رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، “اله مراد عفیفی پور” با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال۹۷ تا آغاز آبان ماه جاری، اظهار داشت: در این دوره زمانی هفت ماهه، در مجموع یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۸TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۸۸۳ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، عملیات جابجایی ۲۲۰ هزار و۵۲۳ TEU محموله ترانزیتی به انجام رسید.

عفیفی پور گفت: حجمی بالغ بر ۱۴۶ هزار و ۳۶۷ TEU از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی هفت ماهه، ۲۱۸ هزار و ۷۶۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۵۸ هزار و ۱۴۵ TEU کانتینر وارداتی جابجا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به بهره مندی بندر شهید رجایی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، گفت: بندر شهید رجایی هم اکنون با ظرفیت سالیانه حدود شش میلیون TEU به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کشور را بر عهده دارد.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *