بندر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طی هشت ماهه سال جاری، بیش از ۶۱ میلیون تن کالا در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد و به ۱۱.۵ میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی خدمات رسانی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،اله مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با تشریح عملکرد هشت ماهه مجموعه بنادر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای آذرماه جاری،گفت: از مجموع ۶۱ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۶۵۹ تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۳۹ میلیون و ۷۲۳هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۱ میلیون و ۹۳۵تن به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.

وی حجم کابوتاژ (حمل و نقل کالا از طریق آب های ساحلی) را چهار میلیون و ۹۸۹ هزار تن و همچنین حجم واردات را چهار میلیون و ۳۴۸ هزار تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.

عفیفی‌پور ضمن اشاره به صادرات ۲۴میلیون و ۲۳۲ هزار و ۹۸۷تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت:طی این دوره زمانی، سه میلیون و ۴۱۴ هزار و ۸۲۳ تن از این کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۸۶۴ هزار تن، نیز ترانشیپ شد.

صادرات ۸.۱ میلیون تن فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات هشت میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۱۹ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت:طی هشت ماه سال جاری،  ۲۸هزار و ۷۶۵ تن، ترانزیت و ۱۲میلیون و ۸۱۸هزار تن،کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۹۳۳ هزار و ۹۰۵ تن محموله وارداتی فرآورده های نفتی نیز به انجام رسید.

۱.۳ میلیون TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

عفیفی پور اظهار داشت:در این مدت،یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۴ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر تجاری این استان تخلیه و بارگیری شد.

ثبت ۱۱.۵ میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جایگاه کلیدی این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای آذرماه جاری، به ۱۱میلیون و ۵۷۰هزار و ۵۴۰نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه‌های دریایی این استان خدمات رسانی صورت گرفت.

افزایش ۳۲درصدی پهلوگیری شناورها در بنادر

این مقام مسئول تعداد شناورهای پهلو گرفته در بنادر این استان را ۵۱هزار و ۵۰۰فروند با افزایش ۳۲درصدی اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد،سه هزار و ۴۱۶ فروند کشتی بالای هزار تن و ۴۸ هزار و ۸۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *