آیین بهره برداری از خط تولید کانتینرهای چندوجهی

محمد اسلامی با اشاره به اینکه تولید کانتینرهای چندوجهی داخلی منطبق با استانداردهای جهانی در سایه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران محقق شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران سهم خود را از بازارهای بین‌المللی در زمینه فروش کانتینر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از خط تولید کانتینرهای چندوجهی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن یادآوری این مطلب که در سال گذشته با تشدید تحریم‌های آمریکا، تمامی شرکت‌های کشتیرانی کانتینرهای خود را از مرزهای ایران خارج کردند، گفت: در سال ۹۷، حدود ۸۵ هزار کانتینر از ایران خارج و اینکار با این هدف انجام شد تا حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران، فلج شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برخلاف تصور تحریم‌کنندگان، جمهوری اسلامی ایران به لطف الهی و با همت سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین پیگیری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های داخلی صنعتی، ساخت کانتینرها را در دستور کار قرار داد که امروز خط تولید کانتینرهای چندوجهی افتتاح شد.

اسلامی با اشاره به اینکه این خط توان دارد تا روزانه ۱۰۰ کانتینر را تولید و عرضه کند، خاطرنشان کرد: از فرصت تحریم، ایران قدرتمندتر از گذشته شده است و توانسته ظرفیت‌های نهفته خود را بیدار کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: امیدواریم رونق اقتصادی در پرتو تلاش‌های مستمر، محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کانتینر چندوجهی که قابلیت حمل و نقل دریایی، ریل و جاده را داشته باشد برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، یادآور شد: پیش‌تر و در زمان جنگ، در ایران کانتینر تولید شد، اما این کانتینر، کانتینر استاندارد و بین‌المللی است که می‌تواند در همه مسیرهای حمل و نقل دریایی و غیره از آن استفاده شود. از این بابت اعتبار دارد و می‌توانیم در بازار جهانی برای فروش آن سهم به دست بیاوریم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *