با ابلاغ رییس جمهوری و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی چندین طرح ریلی، جاده‌ای و دریایی استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امشب پانزده اسفندماه همزمان با سفر دولت به استان گیلان و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مقامات استانی و نمایندگان مجلس در بندر انزلی چندین پروژه به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری در این استان به بهره برداری رسید.

در این ارتباط تصویری وزیر راه و شهرسازی خطاب به رییس جمهوری که در شورای اداری استان گیلان در محل استانداری این استان حضور داشت، گفت: با الطاف الهی امروز پروژه راه‌آهن قزوین – رشت با حضور جنابعالی و مهمانان خارجی اجرایی شد. این پروژه تحقق وعده شما را نشان می دهد که می‌خواستید پنج مرکز استان را به شبکه ریلی سراسری متصل کنید و امروز آرزوی دیرینه مردم گیلان محقق شد.

وی با بیان اینکه درخواست های زیادی از گذشته تا به حال برای اجرایی کردن باقی مانده اتوبان قزوین – رشت داشته‌ایم، گفت: هشت و نیم کیلومتر از این پروژه باقی مانده است که با دستور جنابعالی امروز کلنگ احداث این ۸.۵ کیلومتر که یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات باقی مانده این آزادراه است، اجرایی می‌شود.

اسلامی از احداث ۳ پست اسکله،سیلو غلات و طرح مخزن روغن در بندر انزلی خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این  ۳ پست اسکله تعداد اسکله‌های بندر انزلی به ۱۳ اسکله می رسد که با سرمایه گذاری ۶ هزار و پانصد میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده اند و ظرفیت این بندر انزلی را به ۱۳.۵ میلیون تن در سال افزایش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین دو طرح دیگر در این بندر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ و ۱۸۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری می رسد که نشان دهنده توسعه ترانزیت در این بندر است.

وی در ادامه از افتتاح کنار گذر بره سر با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و بهره‌برداری از کنار گذر لنگرود با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی به رییس جمهوری خبر داد.

در پایان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با قدردانی از زحمات تلاشگرانی که در اجرای این پروژه‌ها دخیل هستند از وزیر راه و شهرسازی خواست تا هر چه سریع‌تر پروژه آزادراه قزوین- رشت قطعه منجیل به رودبار تکمیل شود. وی سپس به صورت ویدئو کنفرانس دستور بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی پروژه‌های یاد شده را صادر کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *